Kaedah bukan pembedahan peremajaan wajah dan badan

Masa tidak melupakan kecantikan wanita. Tetapi jika, pada masa lalu, seks yang indah hanya dapat menandinginyaWajah wanita selepas prosedur peremajaantidak dapat tidak, hari ini terdapat banyak teknik yang akan membolehkan anda memulihkan masa muda tanpa perlu melakukan pembedahan plastik. Mari kita bincangkan beberapa kaedah yang paling popular.

Kupas

Mengupas bermaksud pengelupasan lapisan atas kulit, yang menyebabkan penghapusan garis-garis halus, ketidaksempurnaan dan kecacatan kosmetik lain. Bergantung pada intensiti dan keberkesanan kesan, pengelupasan dibahagikan kepada varian yang berbeza:

  • Pendedahan cahaya terhadap asid buah;
  • pendedahan sederhana kepada asid trikloroasetik;
  • kulit kimia yang mendalam dengan fenol.

Peremajaan foto

Prosedur ini berdasarkan penggunaan sumber cahaya intensiti tinggi yang merangsang pembentukan serat kolagen. Photorejuvenation disyorkan untuk petunjuk berikut:

  • Rangkaian vaskular;
  • perubahan kulit yang berkaitan dengan usia;
  • liang yang diperbesar;
  • Tompok usia di wajah dan badan.

Dengan peremajaan foto, anda dapat mencapai hasil yang diinginkan tanpa mengganggu permukaan kulit, yang menjadikan kaedah ini benar-benar tidak trauma.

Mesoterapi

Dengan kaedah ini, persediaan khas (fibroblas, asid hyaluronik, bahan bioaktif) diperkenalkan ke lapisan dalam kulit melalui suntikan mikro, yang mendorong pembentukan kolagen dan peremajaan kulit. Untuk meningkatkan kesannya, beberapa ubat boleh digunakan pada masa yang sama. Mesoterapi membantu memerangi kerutan dan cela kulit secara berkesan, menghilangkan kembar dan memulihkan kontur wajah.

Peremajaan ozon

Teknik ini terdiri daripada memasukkan suntikan ozon ke kawasan muka dan badan yang paling bermasalah: sebagai contoh, lipatan nasolabial atau kelopak mata atas dan bawah. Rawatan ini membantu melicinkan kedutan dan merangsang pembaharuan kulit.

Pembetulan laser

Prosedur ini melibatkan pencerapan semula kulit laser. Laser melancarkan lapisan atas kulit yang bermasalah tanpa rasa sakit dan membawa kepada pemecahan serat kolagen pada lapisan yang lebih dalam dan dengan itu kesan mengangkat wajah.

Pembetulan laser akan membantu menghilangkan masalah berikut:

  • kedutan halus;
  • perubahan parut pada kulit selepas jerawat;
  • Jeragat dan pigmentasi yang berkaitan dengan usia;
  • lingkaran hitam di bawah mata.

Suntikan Botox

Inti dari prosedur ini adalah untuk meremajakan kulit dengan bantuan suntikan sediaan botulinum toxin (botox) yang menyekat penularan impuls neuromuskular. Hasil daripada prosedur tersebut, otot-otot wajah tidak lagi menerima isyarat yang mencetuskan kontraksi, yang menyebabkan kelancaran kulit yang terlalu banyak.

Suntikan semacam itu paling berkesan apabila digunakan untuk menghilangkan lipatan glabellar dan nasolabial, serta meniru kedutan di sekitar mata. Kesan prosedur berlangsung selama kira-kira satu tahun, selepas itu suntikan harus diulang. Walau bagaimanapun, harga botox dan kekurangan ketagihan terhadap ubat membolehkan anda menjalani prosedur ini sekerap yang diperlukan.

Saliran limfa

Kedutan bukanlah satu-satunya masalah yang timbul seiring dengan bertambahnya usia. Selama bertahun-tahun, kebanyakan wanita mengembangkan selulit, yang juga merupakan kecacatan kosmetik yang serius. Kaedah merawat selulit adalah pelbagai, tetapi pada peringkat pertama dan kedua perkembangan "kulit jeruk", penggunaan yang paling biasa adalah saliran limfa - prosedur fisioterapeutik yang membolehkan anda membuang lebihan cecair dari tisu. Saliran limfatik juga berkesan dalam memerangi ketidaksempurnaan kosmetik seperti beg di bawah mata, bengkak di wajah, dan rangkaian vaskular pada kaki.